-->
1.0 ecoboost alınır mı 1.2 tsı alınır mı 1967 mustang 2014 2014 Audi S1 Özellikleri 2014 Clio Sport Tourer 2014 Mercedes 2014 Model Nissan Micra Özellikleri 2014 Model S1 2014 Nissan Qashqai 2014 Opel Astra Detaylı İnceleme 2014 polo 2014 Yeni Toyota Corolla Özellikleri 2016 en az yakan arabalar 45 bugatti veyron 64 cadillac eldorado 67 impala 68 camora 68 charger 68 mustang 89 porsche 911 A180 CDI 7G-DCT Adana Araba Pazarı Adresleri airbag airbag tamiri airbag ışığı Aksların Görevi Aksların Yapısı akü akü arızası akü arızası çözümü akü bakımı Akü bitmesi Akü Boşalması akü lambası akü lambası sönmüyor Akü Neden Biter akü şarj lambası yanıp sönüyor akü takviye Akü Takviyesi Nasıl Yapılır alfa logo anlamı alfa romeo amblemi alfa romeo figürü alor mavi Amortisör Arızaları Amortisör Arızanın Çözümü Amortisör Arızası Amortisör Kontrolleri amortisör takozu amortisör takozu bozulursa ne olur amortisör tamiri amortisör üst takozu ampül değiştirme Araba Folyo Kaplama Neden Yapılır Araba Folyo Kaplama Nedir araba lastiği değiştirme Araba Pazarı Adresleri Araba Pazarları araba sloganları Arabalarda ki Beyaz Renk araç periyodik bakım çizelgesi Araç Periyodik Bakımında Önemli Noktalar Araç Tamiri araç yakıt tüketimi Araçların Fazla Yakıt Yakmasının Nedenleri Arızalar Astra Özellikleri Ateşleme Sistemi Arıza Arama Nasıl Yapılır Ateşleme Sistemi Arızaları Nelerdir Ateşleme Sistemi Devreleri Audi Otomobil Audi S1 auto show 2017 auto show ne zaman Avantajları Ayarlama Karakteristikleri az yakıt yakma yolları B Sınıfı Ehliyet benzin benzin zammı Benzinli Motorlar beyaz renk arabalar Boyasız Göçük Düzeltme boyasız göçük düzeltme fiyat bu renk araba alınır mı Buji Arızaları Buji Kontrolleri Buji Nedir ? Buji Tırnak Aralığı Nedir Bujinin Görevi Bursa Araba Pazarları Büyük Sınıf Ehliyet Car of the year Clio Sport Tourer Clio Sport Tourer Donanımı Clio Sport Tourer Özellikleri continental Cvt Sistemi CVT sistemi Nedir çalışması Çevrimlerine Göre çıkarma Dacia Duster Fiyatı Dacia Duster Teknik Özellikleri Dacia Sandero Fiyatı Dacia Sandero Teknik Özellikleri Devrilme Ekseni Nedir Devrilme Ekseninin Bulunması Devrilme Merkezi Nedir Devrilme Merkezin Bulunması Diferansiyel Diferansiyel Çeşitleri Diferansiyel Görevi Direksiyon Sistemi Direksiyon Sisteminin Çalışma Prensibi Direksiyon Sisteminin Çalışması Direksiyon Sisteminin Elemanları Direksiyon Sisteminin Görevi Disk Frenler diskli kavrama dizel motor dizel motor bakımı dizel motor çalışma prensibi Dizel Otomatik Dizel Ve Benzinli Motorlar doğru lastik seçimi nasıl yapılır dört mevsim Dört Zamanlı Motorlar Drift Nasıl Yapılır Drift Nedir Drift Teknikleri Nelerdir Dubai polis teşkilatı Duster Donanımı E Sınıfı Ehliyet efsane efsane klasikler efsaneler Ehliyet Çeşitleri Ehliyet Tipleri Ekonomik Yakıt Yakana Otomobil elemanlar en az yakan otomatik arabalar En Az Yakan Otomobiller en iyi kış lastiği en iyi otomobil sloganı En Sağlam Otomobil Şasisi en ucuz araba modelleri en yakan dizel arabalar estoril mavi eşe hediye far ampülü far ampülü nasıl değiştirilir fazla yakıt tüketimi sebepleri Fiyatı Folyo kaplama avantajları folyo kaplama dezavantajları ford mustang Fren Çeşitleri fren hidroliği fren hidroliği azalırsa ne olur fren hidroliği ekleme fren hidroliği ne zaman değişmeli fren hidroliği neden eksilir fren hidroliği nedir fren hidrolik yağı Frenler Frenlerin Çeşitleri Frenlerin Görevi Full Motor Tipleri goodyear Gürcistan Araba Fiyatları Gürcistan Araba Siteleri Gürcistan’dan Araba Alınır mı gürcistandan araba almak hangi arabayı alamalıyım hangi kış lastiği hangi renk araba alırnır hava yastığı Hava yastığı tamiri Hava yastığının şişme prensibi Hava Yastıkları (Airbag) Nasıl Çalışır Hız Hızlı ve Öfkeli araçları hidrolik kavrama ISO Lastik Gösterimi İç Tasarımı İki Zamanlı Motorlar imola kırmızı İstanbul Araba Pazarları kapı göçük düzeltme kar zinciri kar zinciri nasıl takılır Karayolu Taşıtları Karoseri Nedir kavrama Kavrama Neden Arıza Yapar Kavramalar Kavramaların Arızaları kavramaların görevi Kavramanın Arıza Nedenleri kavramanın temel parçaları kış lastiği kış lastiği fiyatları klasik araç Klasik Otomobiller Klima Arıza Tespiti Klima Arızaları Klimalar Klimanın Arıza Nedenleri Klimanın Görevi kompresyon ölçümü Kuvvet Kolu Küçük Motorlu (0.9 - 1.0 yada 1.2) Araba Alınır mı küçük motorlu araçlar Lastiğin Üzerindeki Yazılar lastik değiştirme Lastik İşaretleri lastik nasıl değiştirilir Lastik Rakamları Lastik Seçimi Lastik Seçimi Nasıl Olmalıdır Lastik Tanımları Lastik Terimleri Ve İşaretleri Lastiklerin Görevi Lastiklerin Yapısal Özellikleri Lastiklerin Yapısı Lpg Lpg Araçlar LPG Avantajları lpg benzin arasındaki farklar lpg benzin fiyatları LPG Dezavantajları Lpg dönüşümü hakkında bilinmesi gerekenler LPG Nedir? LPG Yakıt Dönüşüm Sistemi Lüks Az Yakan Otomobiller Lüks Otomobilller Lüks Sınıf Otomobil Lykan Hypersport 2013 makyajlı polo Marş motoru arızaları Marş motoru çalışmıyorsa mekanik kavrama Mercedes A Serisi Mercedes C180 Mercedes-Benz C serisi Mercedes-Benz Donanımı Mercedes-Benz Konforu Mercedes-Benz Teknik Özellikleri michelin Mini Sınıf motor Motor Arızaları Motor Arızaları Nedenleri Motor Arızaları Ve Nedenleri Motor Arızası Motor Bakım Ve Onarımı Motor Ehliyeti motor hararet yaparsa ne olur Motor Karakteristikleri Motor Su Kaçağı Motor Teklemesi Çeşitleri Motor Teklemesi Nedenleri Motor Tipleri Ve Özellikleri motor üflemesi nedir motor yağ yakması motor yağı motor yağı değiştirme motor yağı seçimi Motordan Kaynaklanan Arızalar Motordan Ses Gelmesi Motoru İndirmek Motorun Çalışma Durummları motorun hararet yapmasının nedenleri Motorun Hararet Yapmasının Sebebi ve Çözümü motorun hararet yaptığı nasıl anlaşılır Motorun Su Kaçırması Motorun Zor Çalımasının Nedenleri mustang Nasıl daha az yakıt tüketiriz nereye Nissan Micra Fiyatı Nissan Qashqai Özellikleri nokian opel astra 2016 Opel Otomobil orjinal parça mı oto bilgi oto haber Oto haberleri oto show Otomobil Arızaları Ve Bakımı Otomobil Bilgileri Otomobil Ehliyeti otomobil fuarı Otomobil Haberleri Otomobil Haberleri 2014 otomobil hikayeleri otomobil hikayen Otomobil Lastikleri Otomobil Motorları otomobil sloganları Otomobil Tarihi Otomobil Teknik Bilgiler otomobil tutkusu Otomobilde Orijinal Parça mı Yan Sanayi Parça mı otomobilin ve sen Otomotiv Haberleri Otomotiv Yakıt Tüketimi özel plaka Özel Plaka fiyatı Özel Plaka nasıl Çıkartılır Özellikleri Parçaları periyodik bakım periyodik bakım nedir problem ve cozum S1 Fiyatı Sandero Donanımı Santrifüj Kuvvet seat leon serme kar zinciri sevgiliye araba hediye almak sevgiliye bmw almak sevgiliye hediye shelby Silindir Kapağı Su Kaçağı Silindir Sıralanışlarına Göre sizden gelenler soru cevap sosyal yaşamda arabaların önemi Su Kaçaklarının Nedenleri Supap Mekanizmalarına Göre Sürekli Değişken Transmisyon Sürekli Değişken Transmisyon Nedir şanzıman şanzıman arızası şanzıman bakımı şanzıman çeşitleri şanzıman nedir şanzıman yağı şarz lambası Şasi Nedir Şasi Ve Karoseri Tanıtımı Tarihsel Gelişi Taşıt Mekaniği Arızaları Taşıt Motorları Taşıt Motorlarının Temel Karakteristikleri Taşıt Şasisi Taşıtlar Ve Sosyal Yaşam Taşıtlarda Devrilme Ekseni Taşıtların Özelliklerine Göre Sınıflandırılması Taşıtların Sınıflandırılması Taşıtların Tarihsel Gelişimi Taşıttan Motorun İndirilmesi teknoloji test merkezi Tipleri Toyota Toyota Corolla Fiyatı Transmisyon Sistemi Transmisyon Sistemi Ve Parçaları Transmisyon Sisteminin Görevleri Turbo arızası tamir ücretleri Turbo Kontrolü Nasıl Yapılır Turbo Nasıl Çalışır Turbo Nedir Turbolu Araç Nasıl kullanılmalıdır Türkiyedeki Araba Pazarları tüyap kongre merkezi Uygun Lastik Seçimi Nasıl Yapılır Uzun Papuçlu Kampanalı Frenler ücreti Van Doorne Kayış Sistemi Vites Kutuları Vites Kutusu Vites Kutusu Çeşitleri Vites Kutusu Parçaları Vites Kutusunun Görevi Volkswagen W Motors Wolkswagen Cross Caddy Yağ Basıncı Kontrol Subabı Yağ Kaçırması yağ lambası ne zaman yanar yağ lambası neden yanar yağ lambası yanıp sönüyor Yakıt Ekonomisi Yakıt Sistemi Arızaları yakıt tasarrufu Yakıtın Yakıldığı Yere Göre yan sanayi parça mı Yeni Çıkan Otomobiller Yeni Dacia Duster Yeni Dacia Sandero Yeni Micra Tasarımı Yeni Model Clio Sport Tourer yeni modeller Yeni Nissan Micra yeni Opel Astra Yeni Qashqai Yeni Toyota Corolla yılın otomobili 2016 yılın otomobili ödülü Yük Zamanlarına Göre

Motor Tipleri, Çeşitleri ve Özellikleri

araba motor resmi {featured}

Motor Tipleri Ve Özellikleri

Aşağıda motor tiplerinin sıralanışını ve detaylı açıklamalarını sizinle paylaştık. Yakıtın yakıldığı yere göre, Silindir Sıralanışlarına Göre,Supap Mekanizmalarına Göre, Zamanlarına Göre, Çevrimlerine Göre, Yaktığı Yakıtlara Göre, Soğutma Sistemlerine Göre motor tiplerini sıraladık.

Bilgi:Motor arızaları, sigorta işlemleri, hasar işlemleri, araç muayenesi vb.  konularda  USTAYA SOR! bölümümüzden yada konu altı yorumlardan sorularınızı iletebilirsiniz. En kısa zamanda dönüş yapılacaktır.

1.Yakıtın Yakıldığı Yere Göre
Motor, ısıenerjisini mekanik enerjiye dönüştüren makinelerdir. Isı enerjisinin oluşmasına göre, motorların çalışma prensipleri de değişir. Mekanik enerjinin meydana gelmesi için gerek1i olan ısı enerjisi, çeşitli yakıtlardan veya motor silindirlerinin dışında, içinde üretilebilir. Buna göre motorlar, dıştan yanmalı ve içten yanmalı olarak sınıflandırılır.

Dıştan YanmalıMotorlar
Yakıtın silindirlerin dışarıda bir yerde yakılması ile üretilen ısıenerjisini mekanik  enerjiye dönüştüren makinelere dıştan yanmalı motor denir. Bu motorlarda yakıt, silindirlerin dışında başka bir yerde yakılır ve üretilen ısıenerjisi ile su buharı elde edilir. Su buharı kapalı bir yerde depo edilerek basıncı yükseltirlir. Basıncı yükselen buharı silindire gönderilerek piston hareket ettirilir ve krank mili döndürülür

İçten YanmalıMotorlar
Dıştan yanmalı motorların aksine, yakıtı doğrudan doğruya silindirler içersinde yakan ve üretilen ısı enerjisini piston biyel mekanizması ile krank miline ileten motorlara içten yanmalı motor denir.

2.Silindir Sayısına Göre
Silindir sayılarına göre motorlar, tek silindirli ve çok silindirli olurlar. Tek silindirli motorlar yatık ve dik düzlemlerde çalışacak şekilde yapılılar. Çok silindirli motorlar, 2–3–4– 6–8–12–16 silindirli motorlardır.Genellikle otomobillerde 4–6–8 silindirli motorlar kullanılır. Bazı yapımcı firmalar bunun dışında 2–3–4–6–7–8–12 silindirli motorlarda yapmışlardır.

3.Silindir Sıralanışlarına Göre

Sıra Tipi
Bu motorlarda, silindirlerin hepsi aynı düzlemde ve aynı eksen doğrultusunda dikey olarak sıralanmışlardır. Bazı fabrikalar, sıra motorları, eğik olarak da yapmaktadırlar. Bunun amacı, araçtaki motor bölmesini küçültmek, ayrıca ön tarafın fazla yüksek olmasını engellemektir.

V Tipi Motorlar
Silindirleri iki sıra halinde ve iki eğik düzlem üzerinde bulunan motorlara V tipi motor denir. V tipi motorların açıları 60° veya 90° olarak yapılır. Sıra tipi ile karşılaştırıldığında silindir sayısı arttırılsa bile V tipi motorun boyutları fazla artmaz. Daha az miktarda krank mili ana yatağına sahip olduğundan motordaki sürtünme kayıplarıdaha azdır.

Boksör Tipi Motorlar
Bu motorlar, silindirleri karşılıklı yatay bir düzlem üzerinde ve ararında 180°’lik açı ile birleşmiş motorlardır. Bu motorların parça sayıları diğer motorlara göre daha az olmaktadır. Kam milleri üzerindeki kamlar karşılıklı supapları açar. Bu tip motorların titreşim seviyeleri diğer motorlara göre daha düşüktür.

Yıldız Tipi Motorlar
Bir merkez etrafında yıldız şeklinde dizilmişledir. Bütün biyel başlarıortak bir biyel muylusuna bağlanmıştır

W Tipi Motorlar
Yüksek silindir sayısına sahip bir motor üretmek amacıyla V ve VR motor tasarımlarının özellikleri birleştirilerek W motor tasarımıelde edilmiştir. W motora önden bakıldığında silindir düzeni çift V şeklinde görülmektedir. Sol ve sağsilindir sıralarındaki V’ leri birleştirdiğinizde bir W elde edebilirsiniz.“W motor” ismi buradan esinlenilmiştir

4.Supap Mekanizmalarına Göre
Supapların, görevi karşımın silindirlere alınmasını ve yanmış gazların dışarı atılmasını sağlamaktır. Ayrıca sıkıştırma ve işzamanlarında sızdırmazlığı temin ederek kompresyon kaçağını önlerler. Bir motorun her silindirinde emme ve egzoz olmak üzere en az iki supap bulunur. Supapların, silindir kapağında ve blok üzerinde bulunmalarına göre supap mekanizmaları çeşitli isimler alırlar.

L Tipi Supap Mekanizması
L tipi supap mekanizması olan motorlarda supaplar yanma odası ve silindirlere ters dönmüş L harfi gibidir. Bu tip supap mekanizması şekli bütün supapların bir tek kam mili ile çalıştırılmasını mümkün kılar. Emme ve egzoz supapları sıra tipi motorlarda silindir bloğunun bir tarafına silindirlere paralel bir şekilde V8 motorlarında ise silindir bloğunun her iki iç tarafına yan yana iki sıra halinde dizilmişlerdir. Günümüzdeki motorlarda bu tip supap mekanizması kullanılmamaktadır

İ Tipi Supap Mekanizması
Üstten supaplıda denilen, İtipi supap sistemi olan motorlarda emme ve egzoz supapları silindir kapağının üzerindedir. Supap başları silindirin içine gelecek şekilde sıra halinde dizilmişlerdir. Bu motorlarda yanma odaları istenildiği kadar küçültülebildiği için sıkıştırma oranlarında artışsağlanmıştır.

Günümüzde üretilen motorların çoğunda supap itme çubuğu ve külbütör mekanizması kaldırılmıştır. Kam mili hareketi doğrudan supap sapına iletilmektedir. Sistemde supaplar silindir kapağı ile beraber sökülüp takıldıkları için supap ayarı çok kolay ve çabuk yapılabilmektedir

T Tipi Supap Mekanizması
İlk zamanlar çok kullanılan bu sistem verimin düşüklüğü ve yüksek sıkıştırma oranına elverişli olmayışı nedeni ile bugün hiç kullanılmamaktadı

F Tipi Supap Mekanizması
Bu tip supap sistemi L ve İtiplerinin birleşmesinden oluşur. F tipi motorlarda emme supapları İ tipine göre egzoz supapları L tipine göre çalışırlar. Yani emme supapları silindir kapağında egzoz supapları silindir bloğunda bulunur. Her iki supap üst kartere yataklandırılmış olan kam milinden hareketini alırlar. Egzoz supapları doğrudan doğruya itecekten hareket aldığı halde emme supapları supap iteceği itme çubuğu ve külbütör manivelası vasıtası ile kapanır. Günümüzdeki motorlarda bu tip supap mekanizması bulunmamaktadır

5.Zamanlarına Göre

Dört ZamanlıMotorlar
Emme, sıkıştırma işve egzoz zamanlarının krank milinin 720 derece dönmesiyle meydana geldiği motorlardır. Bir zaman pistonun Ü.Ö.N dan A.Ö.N ya veya A.Ö.N dan Ü.Ö.N ya hareketiyle meydana gelir.

İki ZamanlıMotorlar
Bir çevrimin (emme-sıkıştırma-işegzoz) krank milinin 360 derece dönmesiyle meydana geldiği motorlardır. Bu motorlarda pistonun Ü.Ö.N dan A.Ö.N ya hareketinde işve egzoz zamanları, A.Ö.N dan Ü.Ö.N ya hareketinde ise emme ve sıkıştırma zamanları meydana gelir.

6.Çevrimlerine Göre
1. Otto çevrimi
2. Dizel çevrimi
3. Stirling çevrimi

7.Yaktığı Yakıtlara Göre
Otto çevrimine göre çalışan içten yanmalı motorlarda, yakıt olarak benzin kullanılır. Dizel çevrimine göre çalışan içten yanmalı motorlarda, yakıt olarak motorin kullanılır. Günümüzdeki bazı otomobillerde özel yakıt devresi sistemleri sayesinde yakıt olarak LPG, doğal gaz ve hidrojen gazı kullanılabilmektedir.

8.Soğutma Sistemlerine Göre
Sıvı ile soğutmalı motorlar: Yanma sonucunda silindirlerde oluşan ısının dışarı atılması için silindir blok ve kapağında soğutma sıvısı dolaşan motorlardır

Hava ile soğutmalı motorlar: Bu motorlarda ise yanma odasında oluşan ısıs ilindir bloğuna yönlendirilen havanın akımı sayesinde atmosfere atılır

Araç motorları hakkında daha fazla bilgi için aşağıda ki yazılarımıza da göz atabilirsiniz.

Motor Üflemesi Ve Motor Yağ Yakması Nedir?
Motorun Teklemesinin Nedenleri?
Motorun Hararet Yapmasının Nedenleri Ve Çözümü
Motor Arızaları Nedenleri?

Çevrimlerine Göre, Full Motor Tipleri, Motor Tipleri Ve Özellikleri, Silindir Sıralanışlarına Göre, Supap Mekanizmalarına Göre, Yakıtın Yakıldığı Yere Göre, Zamanlarına Göre, Motor Tipleri ve Özellikleri

Yorum Gönder

  1. Mert Yılmaz11 Ocak 2017 23:20

    Çok detaylı bir yazı olmuş. Elinize sağlık

    YanıtlaSil

[blogger]

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.